Dnevnik sumatraiste

Recenzija doc. dr Margit Savović

Posted On јун 10, 2018 at 1:19 pm by / No Comments

Knjiga Inkluzija – dr Saša Stepanović

„Nijedan čovek nije ostvro – sam po sebi celina, svaki je čovek deo
kontinenta, deo Zemlje“ – pisao je Ernest Hemingvej u svom delu „Za kim
zvono zvoni“.
LJudska prava se odnose na pravnu, filozofsku i političku ideju
prema kojoj svako ljudsko biće, samim činom rođenja, bez obzira na svoj pol,
poreklo ili državljanstvo, stiče određena, neotuđiva prava.
U tom kontekstu pomenućemo i član 28. Konvencije o pravima
deteta, u kojem se, strane ugovornice priznaju pravo na obrazovanje u cilju
postepenog postizanja ovog prava, a na osnovu jednakih mogućnosti, posebno
će učiniti osnovno obrazovanje obaveznim i besplatnim za sve, odnosno,
u članu 29. potvrđuje se da obrazovanje deteta treba da bude usmereno na
razvoj detetove ličnosti, talenta i mentalnih i fizičkih sposobnosti do
njihovih krajnjih mogućnosti.
Obaveze, koje odrasli preuzimaju u pogledu vaspitanja i obrazovanja
dece, uključujuću i grupe sa različitim smetnjama u razvoju. Od stava
odraslih , među kojima ima i onih koji neposredno sprovode obrazovanje i
vaspitanje ove grupe dece, zavisi i kvalitet njihovih života kako u dečjem
tako i u odraslom dobu.
Naravno, vođenje računa o posebno osetljivim grupama dece nije
nova ideja. Poznati su, odavno, pojmovi kao što je integracija, odnosno
inkluzija. Međutim, istina je da je inkluzija u obrazovanju i vaspitanju u
Srbiji došla u sferu posebnog interesovanja poslednjih nekoliko godina,
jer je u zakonsku regulativu ušla 2009. godine.
Inkluzivno obrazovanje je specifičnost i ono predstavlja nameru
potpunog uključivanja deteta sa razvojnim smetnjama u sistem redovnog
školovanja, to jest u redovnu nastavu.
Monografija dr Saše Stepanovića „Inkluzija“ daje dragoceni
doprinos teoriji i praksi inkluzivnog obrazovanja i vaspitanja, naročito
u slučajevima kada se učenici bore sa senzornim smetnjama.
Potkrepljena rezultatima istraživanja, monografija se preporučuje
svim prosvetnim delaocima koji se bave tom grupom dece, a autor ovom
knjigom ohrabruje i druge istraživače da nastave istraživački rad u ovoj ,
veoma važnoj oblasti pedagoške nauke.

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *